In 2013 waren er de eerste geluiden dat er wat problemen waren binnen VVSV’09. De samenwerking verliep stroef omdat een deel van de leden uit Zoutkamp vond dat de gemaakte afspraken niet werden nageleefd. Dat zorgde er vervolgens voor dat er plannen kwamen om in Zoutkamp de voetbalvereniging Zeester zodat de club die als SV Zeester de fusie met UVV’70 was ingegaan er als v.v. Zeester uit wilde stappen. Velen verklaarden de Zoutkampers voor gek. In een tijdperk dat clubs eerder samengaan omdat het leden en sponsorbestand afneemt opnieuw beginnen werd als een wel heel diepe sprong in het duister gezien. Maar in Zoutkamp had men A gezegd en er volgde een B want met ingang van dit seizoen voetbalt de voetbalvereniging Zeester weer op sportpark Toercamp en heeft het in korte tijd een aardig leden- en sponsorenbestand opgebouwd. Een prestatie waar, en wat regelmatig op andere complexen te beluisteren valt, met respect over wordt gesproken en wat de keuze om Zeester tot voetbalvereniging 2014 te kiezen wel rechtvaardigt.

www.puurvoetbalonline.nl

Zeester wint ‘VERKIEZING’