De afgelopen  seizoenen kregen we steeds meer last van een kuil in het tweede veld. In overleg met de gemeente en Ability werd besloten om het veld vlak te trekken en er zou opnieuw gras gezaaid moeten worden, dus zouden we tot eind oktober/begin november geen gebruik van het veld kunnen maken.

Dit proces is in juli 2016 gestart. Voor de winterstop merkten we dat de afwatering van het veld niet goed is.  Eerst is de drainage opgezocht en doorgespoten maar dat gaf niet het gewenste resultaat. Er werd opnieuw onderzoek gedaan en daaruit bleek dat na het vlak trekken van het veld, de bovenste bodemlaag gehalveerd is. Hieronder bevindt zich een kleilaag. Nu de bovenlaag minder dik is, kan het ook minder water opslaan en houdt de kleilaag het water tegen, voordat het de drainage bereikt. Dit alles veroorzaakt een nat veld, waar niet op gevoetbald kan worden. Vervolgens is geprobeerd om de kleilaag door te prikken met een speciale machine maar ook dit gaf onvoldoende effect.

De afgelopen weken is er opnieuw contact met de gemeente geweest, we hebben hierbij aangegeven dat dit een groot probleem is voor het spelen van de thuiswedstrijden en de trainingen.  Afgelopen dinsdag kregen wij te horen dat ISA-sport in aanwezigheid van een medewerker van de gemeente De Marne, een inspectie heeft uitgevoerd op het 2e veld om de oorzaak van de veldproblemen te achterhalen. Zijn bevindingen en advies verwacht de gemeente  binnenkort via de mail te ontvangen.

Als vereniging rest ons niets anders dan de uitkomst af te wachten en hopen we dat er snel gehandeld zal worden, zodat we het tweede veld snel weer kunnen gebruiken.

Tweede veld Sportcomplex Toercamp